Jak zacząć pisać książkę? - czyli zostań pisarzem już dziś!

Witajcie. Ja sama od 2 lat piszę własne książki. Chcecie napisać ale nie wiecie jak zacząć? Oto poradnik, który z pewnością przybliży wam tajemnice pisarzy.


  • Na początku wymyśl swoją koncepcję. O czym ma być? Przygodowa? Dramat? Czy zwykła książka o dziewczynie? To ty decydujesz. Ja gdy piszę dowiaduje się w środku książki o mojej koncepcji. xD. nie brać ze mnie przykładu:)
  • Gdy wymmyślisz koncepcję i miejsce czas przejść do bohaterów. Tu masz szerokie pole do popisu. Najlepiej zaopatrzyć się w Goplanę Mleczną, gdyż to pomaga myśleć. Więc postać możesz stworzyć każą. Od czarnego charakteru do miłej i ułożonej dziewczynki. To od ciebie zależy czy dana postać będzie mieć życie jak w bajce czy będzie miała desperacko ułożone życie. Może będzie mieć psa? Będzie fotografem? Ma długie czy krótkie włosy? To wszytsko zależy od ciebie.
  • Jeśli twoim celem jest napisanie całej książki z kilkudziesięcioma rozdziałami to musisz mieć : wenę, chęć i pomysł. Także chodź na spacery,dotleniaj umysł i twórz nowe koncepcje!
  • Pamiętaj, że książka musi być ciekawa. Nie możesz ględzić. Pisać o jednym i tym samym. Opisy np. domu ok są dopuszczalne ale krótkie!
  • Jakie formy pisania książek są najchętniej czytane? Pamiętnik lub takie chwilowe przemyślenia np. ( Poszłam do szkoły, nie uwierzycie ale Marry została przewodniczącą! Dlaczego?! Plusy i minusy tego... )
  • co dalej? Piszesz.... niech wyobraźnia cię poniesie. Puść jej wodze. Zmieniaj charaktery, opisuj sytuacje i świetnie się baw. Nie ważne w jakim nastroju jesteś! Zawsze można napisać książkę.
By się ze mną skonsultować w razie innych porad pisać na 10568065. Chętnie wam ich udzielę:)

Mam nadzieję, że zachęciłam:)

9 komentarzy:

  1. Ja tam pierwszą książke napisałam pt ,,Pani i Pan Kotek'' miałam w tedy 6lat sama to robiłam ale mama mi pomogła związać!Nawet na tyle lat ładnie napisałam..=)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne porady, jednakże fajnie jakbyś to trochę rozbudowała do jakiegoś większego poradnika i każdy fragment pisania opisała szczegółowo ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne rady jeah joł joł joł

    OdpowiedzUsuń
  4. http://chcebycpisarzem.blog.onet.pl/
    To mój blog gdzie zbieram i redaguje porady o pisaniu książki. Serdecznie zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne porady;)


    Bardzo mi pomogłaś;)


    Bardzo Ci dziękuje;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm...ciekawe porady ale faktycznie powinny być nieco bardziej rozbudowane. jednak mimo to jestem pewna,że początkującym pisarzom się przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  7. No, no.. niezłee ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam chęć napisać jakąś ciekawa książkę ale boję się że gdy już zacznę to stracę wene i tyle z tego będzie

    OdpowiedzUsuń

Hej ;)
Dzięki, że chcesz napisać komentarz, ten dobry jak i krytyczny xD
Ale pamiętaj o :

1. Nie przeklinaj.
2. Napisz swój nick ze Stardoll
3. Jeśli nie jesteś obserwatorem [obs.] zapisz się :]